Milý čtenáři našeho blogu! Dnes pro vás máme připravený náš první inspirativní rozhovor se dvěma úžasnými ženami, maminkami, které se rozhodly převzít taktovku a vytvořit vlastní značku oblečení speciálně pro matky. Simona a Petra jsou zakladatelkami značky PS.ily a dnes se s námi podělí o svůj příběh, o tom, jak vznikla jejich originální kolekce a jaké novinky pro nás chystají. Připravte se na dávku inspirace a motivace přímo od těch, kteří své sny proměnili v realitu. Buďte s námi a zjistěte více o dámské síle, podnikání a módních trendech v rozhovoru se Simčou a Petrou.
Co se skrývá pod názvem značky PS.ily? Prozraďte našim čtenářům, co je v názvu skryto za symboliku a příběh.
Petra: PS.ily má dvojí význam. PS symbolizují nás dvě nerozlučné kamarádky, tedy Petra, Simona. A ily je naše zkratka, kterou používáme, když se spolu loučíme. Je jedno, jestli si voláme, píšeme nebo se vidíme, vždy se loučíme se slovy ILY – I love you. Tak jak je PS Miluji tě my máme své PS.ily.
Simona: V ten den, kdy jsme se rozhodly do toho jít jsme prostě věděli že PS.ily a nic jiného musí nést název naší značky. Dokonalý symbol nás dvou.
Bylo vytvoření kolekce prvotní nápad vás obou anebo nápad přišel od jedné z vás a ta druhá ho podpořila?
Simona: Peťa mi jednoho dne zavolala, že hele musíme se sejít a všechno probrat. Ona je do všeho hrozně zapálená a je vidět že to dělá všechno srdíčkem. No a druhý den jsem za ní jela a bylo.
Petra: Vlastně já už ten den, jak jsme spolu volaly věděla, že do toho jdeme. Jakmile jsem Simči řekla svoji vizi, tak ona jen: Joo, jdeme do toho, to bude dobré, to bude pecka. Ta energie, která z nás šla a ten pocit se prostě ignorovat nedal. Okamžitě se vše spustilo.
Nastal u vás během realizace nějaký zlom, zádrhel, u kterého jste si řekly, že to nejde a chtěly jste celou věc odpískat?
Simona: V rámci plánování jsme byly obě na jedné vlně. V tom jsme to měly hrozně jednoduché. Obě si vzájemně věříme, takže když jedna z nás nemohla, tak ta druhá jí se 100% důvěrou zastoupila A nebo jsme si volaly po večerech a vše si sdílely a diskutovaly. Prostě když dvě mámy nemohou být v jeden čas na jednom místě tak to jinak nejde.
Petra: Když jsme nemohly být spolu i kvůli dětem, tak jsme vše řešily po telefonu. Opravdu jsme si volaly každý den, i v noci, třeba až do jedné do rána. Manžel ležel vedle a já pod peřinou řešila detaily se Simčou. A Simča to stejné na druhé straně telefonu.
Simona: Žádný zádrhel, který nastal nás nezastavil k tomu kolekci nevytvořit a nejít do toho spolu.
Z vašich Instagramů je zřejmé, že vás obě hodně baví móda. Vaše kolekce je toho úkazem. Stylem je velmi fashion a minimalistická. Kde jste pro kolekci braly inspiraci?
Petra: Obě dvě máme rády basic kousky a minimalismus. To určitě bylo i klíčové pro naši kolekci. Důležité pro nás byly hlavně materiály. Chtěly jsme oversize střih z kvalitní látky, která nebude průhledná a vydrží. Proto jsme se obrátily na Andy z Žena ví co. Ona nám ukázala vzorky, barvy a my měly hned jasno.
Simča: Velice nám s tím i pomohla Andrejka (z Žena ví co), která v tomhle má zkušenosti a velice dobře se na nás napojila. Když jsme jí řekly naši představu, ihned se jí nápad líbil a pomohla nám ho realizovat.
Petra: Andrejka měla s námi stejný vibe a věděla přesně co máme na mysli, a to za mě bylo i v téhle spolupráci klíčové, že si všechno hezky sedlo a šlo jak po másle.
Simča a Petra: Společnou inspiraci pro nás byly trendy, Pinterest a i náš osobní styl oblékání.
Čím je tedy vaše kolekce výjimečná?
Simča: Snažily jsme se z basic trička udělat kousek, který sedne opravdu každé ženě. A třeba to naše se dá nosit na dva způsobí. A to s ohrnutým rukávem nebo bez ohrnutí, proto tady byl i výběr materiálu důležitý, aby ohyb hezky na tričku držel. Proto jsme se rozhodly pro látku se 190 g gramáží, která je kvalitní, pevná a drží.
Petra: Kvalita pro nás byla primární a už teď nám zákaznice píšou, že takové tričko dlouho hledaly a že materiál je neskutečný a krásně drží. A to nás těší.
Který kousek z vaší kolekce je vaším nejoblíbenějším a proč?
Petra: Je těžké říci jen jeden nejoblíbenější. S každým jedním produktem jsme si dávaly záležet a snažily se, aby vše k sobě hezky ladilo a bylo v jednotném stylu. A s čím jsme úplně prvotně začaly tak byla trička, takže pokud zvolit jeden tak tričko MAMA CLUB. Ale i třeba naše plátěná taška, která má oproti klasickým plátěným taškám dno. Takže když jdeme nafocení vleze se nám tam úplně všechno s přehledem. Je pro mě těžké říci jen jeden kousek, a hlavně obě milujeme svíčky, proto jsou součástí naší kolekce a ty bych také zařadila mezí TOP produkt.
Simča: Svíčky jsou prostě top. Ty vůně jsou neskutečné. A zkrátka podzim a svíčky jsou moje.
Vaše svíčky si můžeme zakoupit ve třech pří vůních. Která z vůní je vaší oblíbenou?
Simča: Tak za mě je to určitě svíčka ANGRY, sice je to taková naštvaná vůně pro naštvaného člověka. Přirovnala bych ji k pánskému parfému a která žena nemiluje pánskou vůni. Když si zapálím tuhle svíčku je to prostě pro mě slast.
Petra: Já mám raději ty jemnější vůně, takže můj favorit je svíčka No stress candle. Svíčka má nádhernou vůni jahoda a vanilka a kdo mě zná ví, že miluju vanilku.
Jak vznikaly názvy svíček?
Simča a Petra: Nechtěly jsme klasické názvy vůní jako má každá druhá. Chtěly jsme si z toho udělat trošku srandu, ale s příběhem každodenních situací mámy. Zrovna tyto produkty vznikaly asi v jednu hodinu ráno přes facetime a se sdílenou obrazovkou kde jsme si v Canva navrhovaly design svíček. Tento produkt nás asi bavil vymýšlet nejvíce.
Navíc jsme ke každé svíčce udělaly “sepsaly” krátký návod, kde a jak jí použít, a právě z těchto daných situací vznikly dané názvy. My jsme na sebe tak napojené, že hned jsme věděli obě, jaký název bude svíčka mít.
Jak vás podpořila vaše rodina, hlavně tedy partneři?
Simča: Mému muži se celý projet velice líbil. Jak ty jednotlivé návrhy, tak i celý projekt a značka. Hlavně nás obě hodně podporovali i tím, že když bylo potřeba tak pohlídali děti a dali nám ten prostor pro sebe. Prostor jen pro nás dvě. Snažili se i zapojovat do všech procesů a radili nám co je třeba za ně lepší nebo co by oni udělali jinak.
Petra: Zkoušeli se hodně angažovat, ale nadaly jsme jim moc prostor do toho kecat. (smích)
Ale né, i z jejich názorů jsme si něco málo vzaly, ale řekla bych, že tak nějak souzněli s námi. Kolikrát celá ta situace byla dost srandovní, když jsme je do toho zapojily.
Simča a Petra: A v okamžiku, když jsme jim ukázaly první produkty, tak oba dva z celé kolekce zaujala mikina. Doslova zaznělo “Ty vole to je hodně TOP”. Takže za nás v tu chvíli se i mikina stala velkým favoritem. A třeba u svíček se oba shodli na vůní vanilky a jahody. Což nás překvapilo. (smích)
Když tedy kolekce měla úspěch i u vašich mužů, nabízí se otázka, nezvažujete vytvořit i kolekci pro tatínky?
Petra: Tohle padlo z více stran. Nejen u nás doma, ale i ze strany našich sledujících. Kdo ví, možná do budoucna. Kdyby byl zájem, že by i muži oblékli naše produkty, tak proč ne. No necháme se překvapit co nám budoucnost přinese.
Plánujete značku rozšiřovat?
Simča: Máme v hlavě milion produktů, které bychom chtěly určitě realizovat, a tak i budovat a rozšiřovat naši značku. A pokud můžu prozradit, tak se mohou lidé těšit na několik novinek.
Petra: Už je to vlastně v procesu, a vlastně to bude i velmi brzo. (smích) Takže se můžete začít těšit.
A prozradíte nám více? O jaký produkt se bude jednat?
Petra: Asi co mohu říci a prozradit, že jedna z novinek nebude úplně zapadat do kategorie oblečení. Ale bude toho opravdu více a třeba se lidé mohou těšit na nějakou mini verzi. Kdo ví. (smích)
Jak jste oslavili úspěšné zpuštění kolekce?
Simča: Takhle mi ani jedna nepijeme bych řekla.
Petra: Ale oslavily jsme to. Měly jsme nachystanou nealko bohémku, jakože mega alkohol a oslava. No a že v okamžiku spuštění si ji otevřeme. Bohužel to nám trošku nevyšlo. Vznikly tam nějaké problémy, doteď nevíme úplně, co se stalo. Prostě spadl úplně server a my si říkaly, to se musí stát opravdu teď? Ale bylo to takové štěstí v neštěstí.
Simča: Ale mělo to tak asi být.
Petra: Přesně, já říkám, že všechny věci se dějí z nějakého důvodu a mělo se to asi stát a možná i nějaké věci pozdržet a změnit. Vše jsme ale prožívaly spolu, sami, bez dětí a manželů a sledovat co se bude dít, a hlavně jaké budou reakce lidí, to nás zajímalo asi co nejvíce. Před spuštěním nám došlo hodně zpráv, že se těší a že jsou zvědavý.
Simča: Ten feedback od lidí byl po spuštění takřka okamžitý, a to pro nás byl neskutečný pocit. Pozitivní komentáře a zprávy.
Petra: Hlavně jsme byly překvapené, když tam hned padaly objednávky. V ten okamžik jsme cítily vděčnost, že se kolekce nelíbí jen nám ale i ostatním lidem.
Bály jste se neúspěchu? I třeba spádem toho serveru? Neříkaly jste si, že je to znamení to stopnout?
Simča: Od začátku jsme byly v tomhle realistky. Byly jsme připravené na všechno. Jak na wow úspěch, tak i na ten neúspěch.
Petra: A z neúspěchu člověk sílí a může mu to taky něco dát. Je určitě fajn a velké plus, že jsme na to dvě, kamarádky, které se navzájem podpoří v případě neúspěchu nebo nějakého zklamání.
Pamatujete si na první zprávu, která vám přišla a utkvěla vám v hlavě? Jak třeba pozitivní, tak třeba i kritika?
Petra: Tady ta nás obě rozesmála, tak dáme tuto: “Holky moje, já jsem normální v pr**ly. Já nevím, co si mám vybrat. Ona je to všechno dokonalý fakt skvělá práce”
Tohle byly třeba takové ty první momenty, kdy jsme si říkaly, že se jim to fakt jako líbí.
“Na co jsem to narazila? Panebože ani slovy nejde popsat, jak je tohle dokonalý. Ty mikiny wow klobouček, ať se v podnikání daří a spoustu spokojených zákazníků”
I takové podporující zprávy jsme dostávaly, že nám fandí a ať pokračujeme dál.
Simča: Já jsem říkala, že i kdyby to objednalo jen deset lidí, tak budu šťastná, protože prostě jsme udělaly něco svého.
Co byste vašim sledujících vzkázaly?
Nic není nemožné, když člověk něco chce a jde si za tím, tak to dokáže. Já to mám takhle celý život a vím že v tomhle jsem po svém taťkovi a já se v něm hrozně vidím. Já jsem hrozně cílevědomý člověk a kolikrát mi život hodil klacky pod nohy a kolikrát jsem spadla na hubu, ale tak nějak jsem se vždy postavila a byla ještě silnější. Věřím tomu, že když člověk maká tak docílí všeho, čeho chce. Nečekejte na nic a prostě začněte. Není to jednoduchá cesta, ale stojí to za to.
Simča: Já oproti Peti nejsem tak cílevědomá. Ale všem bych chtěla vzkázat, že v mateřství jsou lepší i horší dny a prostě jsme tu jedna pro druhou. A o tom je i naše kolekce. V tom všem, co se nám nejen mámám děje, jsou to opravdu maličkosti. Nevadí, když vás děti neposlouchají, nebo nemáte navařeno i to je v pořádku a jsme jenom lidi. Nejste na to sami.
Petra: Chtěly bychom podpořit ostatní maminky, které denně koukají na dokonalé profily maminek a žen. Sociální sítě nás hodně ovlivňují a já sama moc dobře vím, že to, co se dává na sociální sítě nemusí být vždycky všechno tak růžové, jak se na první pohled zdá. I mě to kolikrát dostane a když mám špatné dny tak brečím doma, je toho na mě třeba hodně, děti neposlouchají a pak vidím na Instagramu “superženy” které v ten den zvládly procházku, nakoupit, navařit, vytřídit mražák a ledničku, vykoupat děti, upéct a udělat dobrůtky, a to si pak člověk říká, že je úplně k ničemu. Ale i tihle super lidi mají svoje slabší chvilky a taky sem tam mají nějakou depku nebo hádku s dětmi s partnerem, prostě to je život. Jako všichni jsme v podstatě stejní. Chci jen říct, ať ty maminy nejsou doma v depresích, je to ok i já teď už brečím jenom dvakrát denně. (smích) Lidé špatné věci na sociální sítě nedávají.
A co hejty. Došel vám nějaký hejt na kolekci?
Simča a Petra: Jeden komentář tam byl. (pozn. redaktora: obě hned zároveň věděly a řekly) A čekaly jsme ho.
Simča: Paní nám tam napsala, že si objednala stejné tričko ze stránky ve stylu AliExpress.
Proč ten člověk má nutkání něco takového napsat. Už jenom ta kvalita materiálu je jiná a celkový nápad se kterým si člověk dal práci a stálo ho to spoustu času i financí za tím stojí, tak to nás spíš jako pobavilo. A i člověk pak nad tím přemýšlí proč to ten člověk má vlastně za potřebí něco takového napsat. Já chápu, každý má možnost se vyjádřit, ale ta paní tam pak dále rozvíjela konverzaci v komentářích. Mohly jsme její komentář vymazat a neřešit ale chtěly jsme s ní komunikovat a ukázat jí, že její názor nám není jedno a chceme, aby i naši sledující viděli, že i takové komentáře tam padají a patří k tomu. Mrzí nás spíš to, že třeba takový lidé nevidí tu práci nejen nás, ale i celého týmu, který se s námi na tom podílel a pak si dovolí napsat a srovnat naše tričko, naši práci s tričkem z čínského e-shopu za 150 Kč.
Simča a Petra: To nás nezastaví. My jedeme dál. Bude to jízda. Děkujeme ❤️🫶